Контраст contrast
Шрифт Очистити
Сховати налаштування
 

Конституція України від 28.06.1996 № 254к/96

Закон України від 14.10.2014 № 1697-VII "Про прокуратуру"

Закон, від 19.09.2019, № 113-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури"

Закон України від 05.11.1991 № 1789-XII "Про прокуратуру" (Втратив чинність частково)

Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012 № 4651-VI

Кримінальний кодекс України від 05.04.2001 № 2341-III

Кодекс кримінально-виконавчий від 11.07.2003 № 1129-IV

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х (статті 1 -212-21)

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X статті (213 – 330)

Господарський процесуальний кодекс України від 06.11.1991 № 1798-XII  

Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV

Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004 № 1618-IV

Кодекс законів про працю України від 10.12.1971

Закон, від 14.10.2014, № 1700-VII "Про запобігання корупції"

Закон, від 10.12.2015, № 889-VIII "Про державну службу"

Закон від 21.12.2016 № 1798-VIII "Про Вищу раду правосуддя"

Закон від 13.01.2011 № 2939-VI "Про доступ до публічної інформації"

Закон від 02.10.1996 № 393/96 «Про звернення громадян»

Закон від 18.02.1992 № 2135-XII "Про оперативно-розшукову діяльність"

Закон, від 30.06.1993, № 3341-XII "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю"

Закон від 23.12.1993 № 3781-XII "Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів"

Закон, від 23.12.1993, № 3782-XII "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві"

Закон від 01.12.1994 № 266/94-ВР "Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури і суду"

 

Указ Президента України «Про символіку Офісу Генерального прокурора» від 06.10.2021 р. № 506/2021

Закон України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо посилення самостійності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури» від 08.12.2023 № 3509-ІХ (набрав чинності з 01.01.2024)

11.12.2019

Корупційні злочини у Закарпатті: 84 обвинувальні акти уже в суді, ряд топ-посадовців під слідством

Корупція починається з малого. Побутова корупція, корупція в сфері надання послуг, державна, політична… Про неї, сьогодні, напевно, не говорять хіба діти в садочку. Яким же чином розірвати це коло?
Адже очевидно, що ті можливості побороти її, а це відповідно і ті результати боротьби з нею, які є на сьогодні, скоріше нагадують спортивну риболовлю – правоохоронці піймали, захисники підозрюваних, використовуючи діюче законодавство – домоглись звільнення.
Так, за останні роки, законодавцем внесені ряд змін у законодавчі акти та посилено відповідальність за корупційні злочини. І в той же час, чинне законодавство, зобов’язує суд обирати підозрюваним альтернативи у вигляді застав, дозволяє проводити негласні слідчі дії тільки по тяжким та особливо тяжким злочинам. По суті, законодавець так старанно захищає права підозрюваних і обвинувачених, що відводить на другий план права потерпілих і інтереси суспільства загалом.
У світлі цих реформ, навіть незважаючи на постійно зростаючу кількість викритих посадовців і чиновників у корупційних злочинах, невдоволення суспільства зростає через критично низьку кількість засуджених за хабарі до реального позбавлення волі. Адже усі розуміють, що без ефективного карального механізму – чиновники, навряд чи добровільно перестануть брати хабарі.
Загалом, за 11 місяців 2019 року, за результатами спільної роботи прокурорів, співробітників СБУ, поліції,  ДБР та, до серпня 2019 р. – УЗЕ, до суду скеровано 84 обвинувальні акти у корупційних злочинах. Крім того, триває слідство ще у 14 аналогічних провадженнях, 7 з яких – за повідомленими підозрами у отриманні неправомірних вигод. 
Упродовж цього року на Закарпатті, спільними напрацюваннями правоохоронців  зібрано докази щодо ймовірної корупційної діяльності ряду топ-посадовців області.
У значній частині справ обвинувальні акти затверджені і провадження наразі слухаються у судах області. Зокрема, мова йде про обвинувачення стосовно керівництва обласних управлінь лісомисливського господарства, Держгеокадастру, Держрибагенства, начальника одного з управлінь Закарпатської  ОДА, головного лікаря Закарпатського обласного клінічного кардіологічного диспансеру, митників, прикордонників, працівників поліції та інших.
Крім того, повідомлено про підозри і триває слідство у провадженнях стосовно колишнього начальника Закарпатської митниці ДФС, директора Державного архіву Закарпатської області, керівника сектору Головного управління Державної міграційної служби, начальника міжрайонного Управління водного господарства Басейнового управління водних ресурсів річки Тиса Державного агентства водних ресурсів України, начальника відділу екологічної інспекції в Закарпатській області, керівника відділу освіти однієї з райдержадміністрацій області та  ряду інших чиновників, оскільки перелік цих посад, є далеко не вичерпним.
Із усіх винесених судами цьогоріч вироків у корупційних злочинах, у 17 випадках такі набрали законної сили. Тут мова йде про покарання у вигляді штрафів. Ще у 3 вироках, призначено покарання у вигляді реального позбавлення волі, але усі вони оскаржені обвинуваченими. Це небагато, але можна, звичайно, відзначити певний прогрес, оскільки упродовж останніх років такі взагалі не виносились.
Але й три вироки - це не той результат, на який працює прокуратура, хоча, як сьогодні, так і рік, два чи п’ять тому, громадськість цікавить тільки реальні результати.
Тож закликаємо закарпатців, звичайно, найперше - не давати і не брати хабарі, але крім цього - не побоятись офіційно заявити про корупцію, надати покази правоохоронцям і піти свідчити до суду.
Як показує практика, тільки спільними зусиллями можна досягти визначних результатів.
 
Пресслужба прокуратури Закарпатської області

кількість переглядів: 1540