Контраст contrast
Шрифт Очистити
Сховати налаштування
 

Конституція України від 28.06.1996 № 254к/96

Закон України від 14.10.2014 № 1697-VII "Про прокуратуру"

Закон, від 19.09.2019, № 113-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури"

Закон України від 05.11.1991 № 1789-XII "Про прокуратуру" (Втратив чинність частково)

Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012 № 4651-VI

Кримінальний кодекс України від 05.04.2001 № 2341-III

Кодекс кримінально-виконавчий від 11.07.2003 № 1129-IV

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х (статті 1 -212-21)

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X статті (213 – 330)

Господарський процесуальний кодекс України від 06.11.1991 № 1798-XII  

Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV

Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004 № 1618-IV

Кодекс законів про працю України від 10.12.1971

Закон, від 14.10.2014, № 1700-VII "Про запобігання корупції"

Закон, від 10.12.2015, № 889-VIII "Про державну службу"

Закон від 21.12.2016 № 1798-VIII "Про Вищу раду правосуддя"

Закон від 13.01.2011 № 2939-VI "Про доступ до публічної інформації"

Закон від 02.10.1996 № 393/96 «Про звернення громадян»

Закон від 18.02.1992 № 2135-XII "Про оперативно-розшукову діяльність"

Закон, від 30.06.1993, № 3341-XII "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю"

Закон від 23.12.1993 № 3781-XII "Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів"

Закон, від 23.12.1993, № 3782-XII "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві"

Закон від 01.12.1994 № 266/94-ВР "Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури і суду"

 

Указ Президента України «Про символіку Офісу Генерального прокурора» від 06.10.2021 р. № 506/2021

Закон України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо посилення самостійності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури» від 08.12.2023 № 3509-ІХ (набрав чинності з 01.01.2024)

27.08.2020

Прокуратура нагадує про важливість дотримання виборчого законодавства напередодні місцевих виборів

Постановою Верховної Ради України чергові місцеві вибори призначені на 25 жовтня 2020 року. Напередодні ж прокуратура Закарпатської області нагадує про важливість дотримання виборчого законодавства.
Зауважимо, що минулого місяця ВРУ внесла низку змін до Виборчого кодексу. За його порушення передбачена як адміністративна, так і кримінальна відповідальність.
Штраф передбачений для тих, хто: порушить обмеження щодо ведення передвиборної агітації; порушить таємницю голосування, демонструючи свій бюлетень так, що сторонні особи побачать результат волевиявлення; перешкоджатиме діяльності виборчих суб’єктів виконувати свої повноваження чи здійснювати виборчі процедури; знищить чи винесе виборчий бюлетень за межі дільниці з протестних чи хуліганських мотивів. Також адміністративну відповідальність нестимуть особи за порушення права громадянина на ознайомлення зі списком виборців; за незаконну агітацію тощо.
До кримінальних злочинів проти виборчого права відносять перешкоджання здійсненню виборчого права, роботі виборчої комісії чи діяльності офіційного спостерігача; надання неправдивих відомостей до органу ведення ДРВ або фальсифікація виборчих документів, підсумків голосування; голосування виборцем більше ніж один раз; підкуп виборця тощо.
 
З липня 2019 року прокуратура Закарпатської області спільно з правоохоронцями вела системну роботу задля виявлення та притягнення до відповідальності осіб, причетних до порушень виборчого законодавства під час позачергових парламентських виборів, які відбулися 21 липня 2019 року. Зокрема, йдеться про протиправні дії працівників дільничних виборчих комісій у різних районах Закарпаття.
Найбільше порушень законодавства було зафіксовано на дільницях одномандатного виборчого округу №69, а саме в м. Мукачево та населених пунктах Мукачівського й Іршавського районів.
Наразі до суду скеровано обвинувальні акти стосовно 17 осіб, що працювали в дільничних виборчих комісіях, за обвинуваченням у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.158-1 КК України.
До прикладу, виявлено, що на дільниці у с. Суха Іршавського району 230 осіб, чиї підписи про одержання бюлетеня наявні у списку виборців, на момент голосування перебували за кордоном.
Також у ході слідства зафіксовано, що в день голосування працівники ДВК с. Червеньово і м. Мукачева внесли неправдиві відомості у протоколи про підрахунок голосів виборців, а також надали бюлетені кільком особам без наявних законних на те підстав. З огляду на це голові ДВК у с. Червеньово та двом членам комісії повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.158-1 КК України.
За цією ж статтею кваліфіковано дії двох членів ДВК у селах Мукачівського району.
Наразі триває подальше досудове розслідування в кількох кримінальних провадженнях щодо можливих порушень виборчого законодавства.
Стосовно 14 осіб суд вже ухвалив обвинувальні вироки на підставі угод про визнання винуватості в цій категорії справ.
Окрім цього, один обвинувальний акт скеровано до суду через виявлене порушення на дільниці у м. Рахів (ОВК №72). Там виборець намагався винести два бюлетені для голосування за межі виборчої дільниці. Його дії кваліфіковано за ч.1 ст.158-1 КК України. Наразі триває судовий розгляд цього кримінального провадження.
 
Прокуратура Закарпатської області вкотре нагадує про відповідальність за порушення виборчого законодавства і закликає всіх причетних – кандидатів, працівників виборчих комісій, виборців, – бути свідомими та сприяти проведенню чесних виборів.
 
Пресслужба прокуратури Закарпатської області

кількість переглядів: 1210