Контраст contrast
Шрифт Очистити
Сховати налаштування
 

Конституція України від 28.06.1996 № 254к/96

Закон України від 14.10.2014 № 1697-VII "Про прокуратуру"

Закон, від 19.09.2019, № 113-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури"

Закон України від 05.11.1991 № 1789-XII "Про прокуратуру" (Втратив чинність частково)

Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012 № 4651-VI

Кримінальний кодекс України від 05.04.2001 № 2341-III

Кодекс кримінально-виконавчий від 11.07.2003 № 1129-IV

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х (статті 1 -212-21)

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X статті (213 – 330)

Господарський процесуальний кодекс України від 06.11.1991 № 1798-XII  

Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV

Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004 № 1618-IV

Кодекс законів про працю України від 10.12.1971

Закон, від 14.10.2014, № 1700-VII "Про запобігання корупції"

Закон, від 10.12.2015, № 889-VIII "Про державну службу"

Закон від 21.12.2016 № 1798-VIII "Про Вищу раду правосуддя"

Закон від 13.01.2011 № 2939-VI "Про доступ до публічної інформації"

Закон від 02.10.1996 № 393/96 «Про звернення громадян»

Закон від 18.02.1992 № 2135-XII "Про оперативно-розшукову діяльність"

Закон, від 30.06.1993, № 3341-XII "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю"

Закон від 23.12.1993 № 3781-XII "Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів"

Закон, від 23.12.1993, № 3782-XII "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві"

Закон від 01.12.1994 № 266/94-ВР "Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури і суду"

 

Указ Президента України «Про символіку Офісу Генерального прокурора» від 06.10.2021 р. № 506/2021

Закон України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо посилення самостійності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури» від 08.12.2023 № 3509-ІХ (набрав чинності з 01.01.2024)

10.07.2019

Ювенальні прокурори Закарпаття принципово відстоюють у судах необхідність належного оформлення права власності на землю під закладами освіти

На Закарпатті ювенальні прокурори постійно акцентують увагу органів місцевого самоврядування та виконавчої влади на важливості належного оформлення права власності на землю під закладами освіти.
 
Разом із тим частина органів місцевого самоврядування ухиляються від виконання своїх прямих обов’язків, створюючи таким чином передумови для зловживань під час розпоряджання цими землями, ризики для належного функціонування закладів і безпечного навчального процесу.
 
Зокрема, підстави для представництва ювенальні прокурори знаходять під час здійснення моніторингу рішень органів місцевого самоврядування, відкритих реєстрів, систематичного витребування інформації від закладів освіти, отримання відомостей від органів влади та місцевого самоврядування.
 
Загалом упродовж 2018 року ювенальними прокурорами Закарпатської області заявлено 18 позовних заяв стосовно земель закладів освіти загальною площею майже 9 гектарів.
 
Так само за п’ять місяців поточного року прокуратурою заявлено 11 позовів щодо протиправної бездіяльності органів місцевого самоврядування та виконавчої влади про зобов’язання останніх вчинити дії з належного оформлення земельних ділянок, загальна площа яких становить понад 4 гектари.
 
Наприклад, Закарпатським окружним адміністративним судом відкрито провадження за позовом Ужгородської місцевої прокуратури, заявленим в інтересах держави до Перечинської міської ради (третя особа – Сімерська загальноосвітня школа І–ІІ ступенів Перечинського району) про визнання незаконною бездіяльності та зобов’язання вчинити певні дії.
 
Прокуратурою встановлено, що в грудні 2017 року виконавчому комітету Перечинської міської ради надано згоду на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки під будівлями, спорудами і майданчиками Сімерської ЗОШ І–ІІ ступенів. Однак відтоді жодних дій із виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 1,3 га, на якій розташована Сімерська ЗОШ І–ІІ ступенів, не проводилося.
 
Аналогічний адміністративний позов заявлений до Коритнянської сільської ради Ужгородського району, в якому прокуратура вимагає зобов’язати сільську раду «узаконити» земельну ділянку під місцевим дитячим садочком.
 
Усього впродовж 2018 року судами області задоволено 15 позовних заяв прокуратури стосовно земель загальною площею 6,9 га. В одному випадку провадження закрито у зв’язку з добровільним виконанням. П’ять позовів на земельні ділянки загальною площею 2,4 га задоволено судами області цього року.
 
Так, за втручання прокуратури у смт Солотвино Тячівського району належним чином оформлено право власності на землю площею 1,15 га вартістю понад 5,4 млн грн, на якій розміщений дитячий садок.
 
Прокурором у судовому засіданні доведено, що тривале неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку вартістю майже п’ять з половиною мільйонів гривень може стати поштовхом для зловживань щодо розпоряджання зазначеною земельною ділянкою та призвести до негативних наслідків, зокрема порушення прав понад 200 діток – вихованців садочка.
 
Крім того, Закарпатським окружним адміністративним судом за участю прокуратури області протягом квітня 2019 року задоволено три позовні заяви заступника керівника Хустської місцевої прокуратури в інтересах держави до Негрівської та Кушницької сільських рад Іршавського району, а також Колочавської  сільської ради, що на Міжгірщині, про визнання незаконною бездіяльності та зобов’язання оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться три дошкільні навчальні заклади.
 
Саме завдяки принциповій та послідовній позиції ювенальних прокурорів Закарпаття усуваються передумови для зловживань щодо розпоряджання землями освіти та попереджаються потенційні ризики для належного функціонування закладів освіти.
 
Джерело: "Вісник прокуратури" №6 2019 рік

кількість переглядів: 2085